Bericht - Reisverslag uit Waiotira, Nieuw Zeeland van Tsjerk Jellesma - WaarBenJij.nu Bericht - Reisverslag uit Waiotira, Nieuw Zeeland van Tsjerk Jellesma - WaarBenJij.nu

Bericht

Door: Tsjerk

Blijf op de hoogte en volg Tsjerk

20 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Waiotira

Hey hallo allemaal.

Zoals maaike ook al even schreef heb ik een goeie reis gehad naar Auckland.Op schiphol na het inchecken heb ik eerst maar even cafe Amsterdam opgezocht, eerst mar efkes un lekker kald pilske!! Bij het opstijgen op schiphol vlogen we in noordelijke richting. Prachtig mooi, we vlogen over het noordzeekanaal, even later zag ik het Alkmaardermeer, Alkmaar en het noordhollandskanaal, normaal varen we daar wel veel langs en nu zag ik het vanuit de lucht. We vlogen het ijselmeer over, kon nog net het puntje van friesland (Stavoren) zien, de fluessen het P.M. kanaal vlakbij langweer. Ik zat op de linkerkant in het vliegtuig dus kont St. Nyk niet zien. Verder zag ik nog de sluis bij Terhorne en zo gingen we door over Groningen, noord Duitsland, Denemarken, Rusland, richting Osaka Japan. Op Osaka aangekomen werd bij de duane de fles berenburg afgepakt die ik had meegenomen voor ome Rudolf, flink balen dus. Maja, ik kwam een groepje hollanders tegen die ook doorreizden naar Auckland, we hebben een bakje gedaan, gekaart en zo gingen de zeven uren wachten wat voorbij. Toen weer elf uren vliegen naar Auckland. Daar aangekomen stond Rudolf me op te wachten. We zijn naar de haven van Auckland gelopen, wat een mega grote jachten liggen daar. Het centrum even ingelopen, kroegje opgezocht en eerst maar even proosten! Daarna zijn we naar Waiotira gereden, 3 uren rijden en onderweg kon ik mn ogen niet meer open houden, maar wat ik onderweg gezien heb was wel prachtig mooi. Het laatste stuk naar Rudolf en Iepie hun huis is gravel, wat een prachtig mooi gebied, je ziet je je ogen uit. Zondag morgen hebben we een wandeling gemaakt, bij de buurman een boerderij door het land en het bos, er komt echt geen einde aan zo groot allemaal, het was prachtig om te lopen. We zagen een hele groep geiten en Rudolf had er eentje geschoten en op de rug meegenomen naar huis waar het jasje uit ging, het echte nieuw zeelandse leven.
We zijn hier thuis wat aan het klussen, hebben een paar keer de fuik uitgezet maar dat wil nog niet echt goed lukken. We zijn druk bezig om alles klaar te maken voor vertrek, de auto van Rudolf en Iepie hebben we omgebouwd tot camper. Zaterdag vertrekken we richting Rotorua, het midden van het noorder eiland, daarna pakken we de forgotten world highway richting de westkust, dat schijnt ook prachtig mooi te zijn. Daar gaan Rudolf en Iepie richting het zuiden en ik trek langs de west kust weer langzaam naar het noorden. In grote lijnen weet ik wel waar ik naar toe wil en waar langs maar onderweg dan zie ik het wel hoe het allemaal gaat lopen, misschien ben ik een paar weken onderweg maar misschien ook wel 2 maand, ik laat me verassen. Nou, dat was het wel weer even. De groeten!

  • 19 Februari 2009 - 22:08

    Edwin:

    sjuh, krekt wot!

    vermakkest die wol kenk wol leze!

    mar nog gefeliciteerd.

    groeten edwin

  • 20 Februari 2009 - 18:10

    Theo En Wietske:

    hey tsjerk. efkes een frysk berichtje eengoeie tiid der ien nei seelan. kunde fan erwin binne ien australie en geane nei nij seelan , harren folgje ik ek wat dus dei foeg ik der oan ta. een hiele erfaring , it giet dei goed. grot theo en wietske

  • 21 Februari 2009 - 18:25

    Erwin:

    he tjerk heel veel plezier daar. en maak er een goeie tijd van. en geniet er maar van. groeten erwin en nicole

  • 27 Februari 2009 - 14:55

    Fam. Haringsma:

    Hey Tsjerk!

    Super dat de reis zo soepel verlopen is, die beerenburg vind je in Nieuw Zeeland natuurlijk niet snel;)..

    Heel veel plezier en een goeie reis toegewenst!

    Simon,Lucie,Jelmer en Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waiotira

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2009

Weer terug

29 April 2009

Nog 3 nachten slapen..

14 April 2009

Queenstown en de oostkust

14 April 2009

Queenstown en de oostkust

14 April 2009

Queenstown en de oostkust
Tsjerk

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 13716

Voorgaande reizen:

11 Februari 2009 - 13 Mei 2009

Mijn eerste reis

03 September 2014 - 30 November -0001

Mongolie express, zuid-oost azie, nieuw zeeland

Landen bezocht: